Saturday, April 11, 2009

بداية جديدة سلام يا أصدقائي

السلام عليكم
ازيك يا جمعه اخبارك؟مش عارف امبارح انت كنت متغير أوي معايا مش عارف كان قصدك والا انت بتهرج وانت زعلان بجد ياريت ترد عليا
ده نص إيميل وصل لي النهاردة الصبح من صديقي الغالي محمد مفيد
معرفتش أرد عليه أقول له أية؟
إحنا أمبارح أتقابلنا كلنا و ناس زيادة كمان علشان نهنئ صديقنا الغالي منذر بمناسبة العروسة الجميلة اللي ربنا رزقه بيها
.
المهم
لأول مرة من فترة طويلة أكون راضي علي نفسي شوية أو زي ما إعلان بيريل بيقول أسترجل أنا راضي الحمد لله شوية بس تعبان و مش هأتكلم و يمكن أنا راضي عن نفسي علشان مش هأتكلم
لأول مرة أسترجل و متكلمش غير مع ربنا
أنا حاليا بأحاول أرجع زي ما كنت قبل أما أعرف التدوين أو علي الأقل زي أول أما دخلت التدوين محدش يعرفني و مقابلش حد و أعيش مع نفسي و أواجهه الحياة لوحدي زي العادة حتي لو بأواجهها بطريقة غلط و سلبية و مشكيش همي لحد و متكلمش مع حد و متعلمش من حد حتي لو كنت باتعلم منكم الخير و كل شئ كويس و طول عمري كان نفسي أعمله و معملتوش غير لما عرفت التدوين و أصدقائي و أحبائي منه و حتي لو متعلمش أي حاجة تاني جديدة بقية حياتي
و الله هي مش سهلة علي خالص و أنا الأكيد الخسران و محدش يعرف حالتي و أنا باكتب الكلام ده دلوقتي بس هو ده الحل بس اللي في أيدي و اللي متخيل إنه صح
.
ياريت يا مفيد أنت خصوصا متزعلش مني علشان أنت الوحيد اللي عارف اللي أنا خسرته و كمان علشان لو حصل و أتكلمنا تاني مش هاقدر أنفذ الطلب اللي أنا طلبته منك و ساعدتني عليه الفترة اللي فاتت و ممكن كمان الموضوع يكبر أعمل حاجة أنا مش عاوز أعملها
علشان كده يا مفيد أنا متكلمتش معاك أمبارح علشان كان نفسي أسألك عن حاجات كتير قوي أنا طلبت منك منتكلمش فيها و مش عاوز أسألها و كمان متكلمتش معاك أمبارح علشان كان بردوا يوم صعب قوي عليا ليه؟ هأفضل راضي علي نفسي و مش هأتكلم
و كويس أخر يوم نتقابل و نتكلم فيه يوم حلو بمناسبة هيام و كويس بردوا إن منذر رجع يكتب تاني و يرغي و يقول كلام أهبل و أنا معرفش أنتم وصلتم لأية أمبارح و يارب تكونوا وصلتوا لحاجة كويسة و تبدأو من جديد
و تقريبا هي دي فترة الجديد في جديد
و طبعا يا مفيد أنت لو عاوز تعرف أخباري أنت شايف كله علي المكشوف هنا متقلقش ده لو مزعلتش مني و كنت لسه عاوز تعرف أخباري
.
للأخوة المدونين اللي هيحصل لهم إنهيار لو قفلت المدونة
:)
أنا مش معني كلامي ده إني هأقفل المدونة مقدرش بس مش هأقدر أتكلم و أتقابل مع حد من إخواتي اللي ربنا بعتهم لي عن طريق التدوين
.
علي فكرة الحياة صعبة قوي علي
دعواتكم إني أستمر علي القرار اللي وصلت له و استرجل
و دعواتكم إن ربنا يعيني علي الحياة أو يريحني منها
يااااااااااااااااااااااااااااارب رحمتك

1 comment:

Unknown said...

ربنا يعينك ويريح بالك ويهديك للصح يارب