Friday, August 31, 2007

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

أزيكم يا شباب

إحساس بالعجز الشديد حاسس به من ساعة أما دخلت عند سمرا النيل

الصبح قعدت أعمل بلوج تاني لنفسي عن الأغاني و بعد أما جهزته قلت أشوف الناس أخبارها أية

للأسف دخلت عند سمرا النيل و شفت البوست اللي هي كاتبه

حاولت بجد أعلق عندها مقدرتيش ملقتيش حاجة أقدر أكتبها

قلت أكلمها علي المسنجرو لا أبعت إيميل مقدرتيش

قلت أكلمها مقدرتيش

إحساس عجز فظيع مش عارف اعملها أية

سبحان الله أنتم مش ممكن تصدقوا سمر عاملة إزاي في الحقيقة حاجة مختلفة تماما عن اللي بتكتبه

سبحان الله الفرح و السعادة و الشقاوة دي كلها مخبية وراها حاجات مؤلمة

بجد حاسس إني مهما قلت مش هأقدر أكتبلها حاجة

علشان فعلا الإحساس اللي عندها ده مش ممكن حد يتغلب عليه

أنا قريت تعليق طارق و رفقة العمر عندها

هو تعليق طارق اللي مش عارف إزاي هو مش بيخرجها من الحالة اللي هي فيها ممكن يكون زي ما رفقة بتقول خوف منها أنه يضيع أو مش مصدقة أنه خلاص أيام الحزن راحت
أنا كمان مقتنع جدا بكلام رفقة عن انه ده ممكن يكون أمتحان من ربنا و هيجازيها خير إن شاء الله علي صبرها
بس أنا شخصيا كنت بأحس بالإحساس اللي عندها إحساس الوحدة ده فظيع أو إحساس إن في المفروض حد معين يحسسك بشئ و أنت مش تلاقيه منه ومع إن ده الطبيعي
عارف إن ربنا إن شاء الله جنبي بالرغم من ذنوبي و ضعفي بس بجد ساعات الواحد بيكون محتاج أي حد يسمعه يكلمه يطبطب عليه يترمي في حضنه و مش بيلاقي
بيكون الألم كبير
و بعدين إحنا للأسف بشر عاديين جدا جدا مش متدينين و قريبين من ربنا قوي هو ده غلط بس دي الحقيقة للأسف مش عارف أنتم فاهمين اللي أقصده و لا لا
و كمان أحمد الهواري مش عارف هو كمان مسح كل اللي في البلوج بتاعه مش عارف ليه
أنا وشي نحس عليهم و لا أية
بالرغم من إني من ساعة أما قابلتهم حاسس بسعادة مرحتيش من عندي غير لما قريت البوست بتاع سمرا
و إحساسي بالعجز إن في ناس نفسي أقف جنبها و مش قادر حتي بالكلام
نفسي هي أو أحمد حد منهم يفوق من اللي هو فيه و يقولي أبقي أساعده إزاي علشان أنا عاجز للأسف
سامحوني
يارب فرج كرب سمرا و أحمد و كل الناس
و اسعدهم و أرحمهم برحمتك يارب
أنا عارف أنه من سنن الحياة يكون في ناس مش سعيدة في حياتها بس أنت أرحم الراحمين
يارب أسعد كل الناس و أهدي كل الناس لعبادتك اللي تجعلهم مش محتاجين لأي إنسان

8 comments:

Unknown said...

أنا كمان قرأت بوست انجي
وبجد وجعني اووووووي

وكان نفسي ان انا كمان أقدر اعملها حاجه

ربنا يخفف عنها يارب, ويحققلها كل اللي بتتمناه


احساس نبيل منك انك تتمني لو تقدر تعمل حاجه عشان تخفف عنهم

رفقة عمر said...

ليه حاسس انك وشك نحس
على فكرة انجى من يوم بدات اقرا لها وهى يوم فوق ويوم تحت بوست حزين وبوست سعيد
حتى انا عرفتها عن قرب واتحدث معها تليفونيا
بس للاسف لسه لم نلتقى فى الحقيقه
هى فعلا حاسسه كتير وفعلا بقت مش عندها ثقه فى اى مشاعر طيبه نحوها مش بتصدق انه ممكن حد يكون بيحبها
ربنا ينقذها من حيرتها ويهدئ سريرتها
ويرزقها راحه البال ويتمم لها بخير مع طارق اللهم امين
وانت بجد انسان طيب
ربنا يكرمك ويجازيك خير
ويوفقك الى حسن طاعته
وتطلع من رمضان هذا العام احسن مما كنت
وربنا يحقق لك كل احلامك وامالك اللهم امين يارب العالمين

No Fear said...

إسراء
السلام عليكم
أزيك أخبارك أية؟
الحمد لله الواحد مفيش قدامه حاجة غير الدعاء
ربنا يفرج همومنا كلنا

No Fear said...

رفقة العمر
السلام عليكم
هي الفكرة إن أنا كمان من ساعة أما دخلت عالم التدوين يوم فوق و يوم تحت بس بجد لما بدات أتعرف علي الناس دي و لما بقي لي أصحاب زيكم كده بيعلقوا عندي بس حسيت بتغيير في حياتي
و لما قابلت ناس منهم متتصوريش سعادتي كانت إزاي و فعلا حسيت بتغيير كبير
للأسف ده مش موجود عندها
ده اللي مضايقني

mariam said...

ازيك يا محمد
على قد ما فرحت انك خرجت من المود و قابلت سمرا و الناس الجامده دى
على قد ما زعلت لما قريت البوست بتاعها

احساس بالعجز فعلا
يا ريت نقدر نعملها حاجه بجد

No Fear said...

مانو
السلام عليكم
بصرف النظر عن إنك علقتي عندي و أنا أونلاين و مشفتكيش اونلاين علي المسنجر
بصرف النظر عن معني ده
بس انا كمان سعيد إني قابلتهم كلهم بجد ناس جميلة قوييييييي
بالنسبة لسمرا بقة أومال لو شفتيها بتضحك و تهرج و فجاة يجي لها تليفون تلاقي عينيها كلها دموع و الناس كلها حواليها هتعملي أية
الحمد لله
ربنا يفرج عنا كلنا
بس بردوا مش هانسي لك أنك اونلاين

mariam said...

معنى انك مشفتنيش اونلاين يا محمد هو انى مدخلتش اون لاين
و مكنتش على الماسنجر
و اكبر دليل على ده انى لو عامله لك بلوك زى ما انت فاكر كنت هبقى مش غبيه و اعلق و انت اون لاين
لكن بما انى علقت يبقى اكيد كنت مش اون لاين
و على فكره انا كتيير جدا بكون على النت و مش بعمل ساين ان على الماسينجر
مش عارفه ليه سوء النيه ضدى

No Fear said...

مانو
السلام عليكم
هو مفيش تهريج بين الأصدقاء خالص كده
مفيش سوء نية و لا حاجة دعابة يعني
كل سنة و أنت طيبة
و أوعي تسول لك نفسك و تزعلي مني
في حاجة كمان حزب الجبهة كان بعت لي رسالة علي الموبيل بيقولي أتصل بمقر الحزب خير في جديد عندهم و لا أية؟
ياريت تقوليلي لو في جديد مفيد